сряда, 27 март 2013 г.

Интервю с Legittima Offesa


Здравей Джиджи, добре дошъл на страниците на NS Revolt. Първият ми въпрос ще бъде доста типичен... кога и как стана част от скинхед сцената? Кой и какво ти повлияха най-много, за да се присъединиш към движението?

Преди да стана скин  бях типичен уличен гангстер, бях част от една група (общо взето престъпна), после на 18 години реших да си сложа нещата на мястото им и да започна да правя нещо добро...така през 1993 година станах скин! Мислех, че съм се измъкнал от неприятностите, но не беше така, неприятностите ми се промениха, но никога не са ме напускали!

Групата ти е достатъчно известна, но все пак би ли я представил накратко – история, членове, дискография и т.н.

Моята група е създадена през 1998 година, членовете са се променяли многократно през годините, единственият, който винаги е оставал съм бил аз. Записали сме  много песни през годините, като цяло имаме: едно демо, четири албума, два миниалбума на винил и четири песни излезли в различни компилации. За останалата част от историята ви каня да посетите нашия сайт, където ще намерите много любопитни факти: www.legittimaoffesa.com.

Legittima Offesa свириха в България през 2010 г. Какви са най-ярките ти спомени от посещението в моята Родина?

Ние наистина много се радвахме, беше много по-добре отколкото очаквах, създадохме някои страхотни приятелства, лично аз бях очарован от София и от отличното гостоприемство на моите български приятели.

Разкажи ни за родния си град Болоня, за неговата сцената  (както музикална, така и политическа). Ако не греша града е известен като „ляв”?

Болоня е град с големи скинхед традиции, имало е няколко поколения скинове, които се редуват през годините (може да считаме, че са най-малко три), аз съм част от второто поколение, което е по-политизирано и по музикално активно. Има (или е имало) много известни банди в Болоня , от времето на “Nabat” и “Rip off” та до наши дни. Градът е извествен i това, че е един градовете на левите, но ти гарантирам, че има толкова много млади патриоти, съратници, анти-комунисти или просто приятели от улицата, които са с нас. 
Нека кажем, че да си скинхед в Болоня не е лесно, нужно е да имаш топки! Но ако не ти стиска е безполезно да си скинхед (според мен...)

Кой е човекът, който арестуват на обложката на албума ви “Skinheads a passeggio”? Има ли някаква конкретна история зад тази фотография?

Ако се вгледате в тази снимка има двама скинове с белезници, единият се вижда в долната част на снимката, а този, който е на преден план с тениска „Legittima offesa“ е старият ни барабанист. Този по-долу е един от най-добрите ми приятели, част е от нашия екип...

Той е бил прехвърлен от полицейското управление в затвора, където е прекарал около месец, след сбиване с антифашисти. Историята е, че седем скиновете са пиели в един бар , а отвън е имало 30 антифашиста, които са ги чакали в засада с колани, бутилки и ножове. Когато нашите хора напускат бара в добро настроение, става голямо сбиване с антифа. За щастие всички наши са доста корави копелета израснали  на улицата, и в рамките на няколко секунди са били върху главите на другата банда. Накрая 8 антифашисти завършват в болница със сериозни наранявания, а нашите в затвора. Разбира се, журналистите казаха, че всичко е по наша вина... същата стара история.




Кои са „Белите престъпници” (White Kriminals) и защо решихте да наречете албума си от 2006 г. с това име?

 „White Kriminals“ е заглавието на една наша песен и албум. „Белите престъпници” са всички онези, които се идентифицират с тази песен, тя не е организация, а състояние на ума, начин на живот, има скинове, пънкари, рокери, хулигани, вагабонти и луди революционери...! Момчета от бедняшките квартали, деца живеещи в периферията на това общество, които не се отказват, и  продължават да бъдат горди от себе си. Освен това има  “White Kriminals crew“,  което идват на нашите концерти, те са най-добрите ни приятели, ние споделяме едни и същи проблеми, уличният начин на живот, ние имаме едни и същи интереси и мечти! Ние сме едно цяло!

Бъдещият ви сплит с Brutal attack ще бъде издаден само на винилова плоча...каква е причината за това?

Обичам винилите, ще бъде сплит само с една наша и една тяхна песен, нямаше смисъл да правим CD, а и винилът е вечен... CD-то не!

В какви други музикални проекти участваш? Разкажи ни малко за сътрудничеството с Antoanella (Klasse Kriminale)?

В момента освен в Legittima offesa  свиря и в The Kriminals. С Антонела няколко пъти сме свирили заедно, по-хубавите песни от старите Klasse Kriminale бяха (поне според мен), тези написани от нея, пораснал съм, слушайки нейните песни. Много съм щастлив, че тя се завърна на скин и пънк сцената, също така съм много щастлив, че съм допринесъл за завръщането й в Италия след много години отсъствие. Бившият ни басист е свирил с тях на една сцена два пъти в Италия и на първия им концерт в Лондон, но не предвиждаме съвместни проекти за в бъдеще.

Докато скиновете из Европа промениха начина си на обличане, тези в Италия запазиха ”оригиналния стил” от 80-те години. Има ли някаква конкретна причина за това?

Аз не съм напълно съгласен с теб, има още много скинове в Европа, които продължават да се обличат като скин и има концерти с повече от хиляда посетители, където всички скинове са “old school”. Спомням си последният ми концерт в Германия с Endstufe, Faustrecht, Les Vilains и Brassic, където имаше над 1500 души, всички бяха “old school skinheads” и дори някои пънкари (punk's not red). Мисля, че това се отнася за цяла Европа. Свирил съм навсякъде, и навсякъде открих скинове – традиционалисти в Германия, Испания, Белгия, Франция и във Финландия и Естония, навсякъде! Макар да е вярно, че днес на скин концертите има много момчета, които не се обличат като скинове, но когато скинхед културата се смесва с политиката се получава така, че има банди, които свирят на „десни” концерти, без са скинове. Например в наши има много хардкор или метъл банди и следователно по концерти виждам много момчета облечени по различени начини. Които явно не са скинове, като това не значи, че ще обидя някого. Всеки има свой собствен вкус, независимо дали в стила на музиката или в облеклото. Аз лично имам приятели във всяка субкултура, но ако си скинхед се обличаш като такъв, ако не си облечен като скинхед не се наричаш скинхед, много е просто!



ZetaZeroAlfa и SPQR имаха концерт в Банкок през 2011 г. Това е доста нетипично за банди от нашата сцена. Твоят коментар?

Знам, че трябваше да свирят, но не знам в крайна сметка дали наистина свириха. Във всеки случай това не е проблем за мен, всъщност се радвам за тях, ако  са в състояние да представят музиката си.
Всеки трябва да свири, където и да отиде, една от целите на тези, които правят музика е да бъдат чути от възможно повече хора. В противен случай, защо по дяволите свирят тогава!?! Всеки  прави своя избор и трябва да реши къде да свири, на какви места, кои са съвместими с тяхната музика и какви са посланията, които искат да изпратят. Щом са избрали да отидат да свирят там, значи са имали свой собствени причини!

Много често свирите извън Италия. Имах възможността да гледам Legittima Offesa на „European Skinhead Partyв Германия, където пяхте на една сцена със страхотни банди като Endstufe, Faustrecht и  Les Vilains.Какви са вашите впечатления от това събитие?

Това е концертът, за който споменах по-горе, беше едно голямо събитие, добра организация, добри банди, велики хора!



Има ли много момичета в скинхед сцената в Италия? Обзалагам се, че имате голям женски „фен клуб” :)

Хахахаххаха... добър въпрос... за щастие има много момичета на нашата сцена, щеше да бъде много тъжно ако нямаше. Женски фен клуб на  Legittima offesa съществува, стотици прекрасни момичета, всички влюбени в мен, ние правим супер партита, но да не влизам в подробности... там има малолетни, които може да четат това интервю. Но повярвай ми, ние можем да се забавляваме... за съжаление този фен клуб е „много личен и таен“ и не мога да дам повече информация! Съжалявам! Хаххахахахах

Италия е известна с голямата си ултрас сцена. Подкрепях ли някой футболен отбор?Какво е мнението ти за футболното насилие между скинове?

Преди бях част от ултрас сцената, разбира се подкрепях отбора на Болоня. Днес нямам много време, за да отида на стадиона, и също съм уморен от оплакванията. Имам син и трябва да съм кротък, и ако аз трябва да отида на стадиона само като зрител, то предпочитам да  гледам мача  вкъщи, на дивана с хубава, студена бира.

Кажи няколко думи за последния ви албум “Spacca tutto”. Доволен ли си от крайният резултат? Направили сте и няколко професионални видео клипа към песните, които ми харесват много. Лесно ли е да се направи такъв клип?

Аз съм много доволен от последния си албум, бях в състояние да направя това, което исках, работих здраво върху аудио качеството без да се отклонявам твърде много от нашия стар стил Oi! Видео клиповете са жажда, която исках да утоля, мисля, че групата след 15 години от създаването си заслужава няколко видео клипа, заслужават ги и нашите фенове. Много съм доволен, в бъдеще планирам да правя все повече видео клипове, по-хубави и надявам се по-професионални.

  
Благодаря за интервюто, някакви думи за завършек? Твоето послание към читателите на нашия блог?

Отговор: Благодаря ти  за трибуната, която ни даде, за търпението (защото се наложи да ме чакаш дълго време с отговорите на въпросите) ... продължавайте да ни слушате, ние свирим за вас!
Ще се видим на следващия концерт!

Rock'n'Oi
Джиджи

Няма коментари:

Публикуване на коментар