вторник, 2 октомври 2012 г.

Интервю с Kill baby, kill!


 Това е българската версия на уникалното интервю което бе публикувано в немското списание Der Bewahrungshelfer #16 през април 2009 г.



1.Какво означава името Kill Baby Kill? Защо избрахте това име?

Името няма никакво значение. Когато събрахме групата имахме нужда от име, както всяка група. Това беше доста по-трудно от колкото очаквах, защото всички добри имена вече бяха взети.  След малко търсене из интернет  се оказа, че всяка идея която ми дойде на ум беше вече взета от друга група,. След това намерих лист със имена на ниско бюджетни филми, избрах няколко добри имена и ги представих на момчетата които бяха в групата по това време и на няколко приятели. Kill Baby Kill беше най-глупавото име и след доста смях реших, че това ще е името! Разбира се, след известно време разбрах че има група със същото име, но майната му, прекалено късно е да се промени.

2. Кой е във групата ( в момента ) и каква е целта на групата?

Нека да започна с една малка ‘тайна‘. КБК не е една, а всъщност две групи. Аз правя песните в студиото в моята къща и правя някаква демо версия със помощта на дръм машина, за да направя барабаните на демо версията. След това занасям демото във студиото което използваме за репетиции и барабаниста ни ‘Йенс‘ записва барабаните по звука на демото. След това аз записвам баса, китарите и вокалите и накрая Спандекс свири солото. Поради различни ангажименти нито Йенс нито Спандекс са свободни за концертите ни, затова трябваше да намеря други двама музиканти за концертите. Много хора бяха в групата и много я напуснаха, но за през последните 2 години не сме променяли членовете.  Аз съм вокал, също така свиря и на бас, Свен или дебелия както ние го наричаме - на барабани. И двамата сме от Брюж /Белгия. Имаме две момчета на китари за концертите ни : Нудел от Германия и Роб от Англия. Може да се каже че сме международна група. И след като аз съм единствения който прави песните няма нужда да репетираме ( което така или иначе не е възможно поради разстоянието което ни дели). Всеки просто репетира неговата си част докато слуша диска.
Нямаме никаква цел освен да се забавляваме, да свирим често и да се запознаваме със хора от всички краища на света. Ние не поддържаме никаква политическа идеология, въпреки че в някои от песните ни има политически изявления. Знам че доста често ни представят като политическа група, но искам да кажа че никога сме били и никога няма да бъдем такава. Ние свирим, защото обичаме да свирим, това е всичко.

3.Какво ти даде сила да избереш пътя по който си тръгнал?

Бях едно много ядосано момче за много време и това се отразява на текстовете на песните ни. В по- голямата част от живота си съм се борил против всякакъв вид власт. Учители, полиция,религия.....като цяло, всяка сила която казва на хората какво могат и какво не могат да правят. За жалост, да си част от някоя ‘сцена‘ не е кой знае колко различно. Някои хора пак ти казват какво можеш и какво не можеш да правиш. Каква музика трябва да слушат, какви идеи трябва да имаш. Без значение от политическите възгледи. И левите и десните го правят.



4. Скинхед е....?

Да живееш живота си както ти си решиш, да се забавляваш, да ходиш на концерти....

Да си горд от това което си постигнал. Ние всички сме на пътешествие, и пътят е различен за всеки, в зависимост от решенията които правим. Да си скинхед е да си винаги там за приятелите и семейството си. Да си помагаме когато имаме нужда един от друг. Да си наясно със какво става по света и да не следваш хора на сляпо, като овца на път към кланицата, както много хора живеят живота си. Да си горд че защитаваш това в което вярваш. Да следваш каквото сърцето и душата ти искат. Но също така и това е субкултура която има своя собствена мода. Иначе ние всички нямаше да носим същите марки, нали!?

Един приятел от Martens Army се изказа доста добре: ‘Горд да бъдещ горд!‘

5. Какво  е мнението ти за политическата коректност и какви политически възгледи ‘трябва‘ да има един скин?

Както казах в един от отговорите ми по-горе, мразя да ми се казва какво трябва да правя. Как може някой да казва че е противник на властта а в същото време да създаваш система със собствени правила? Това няма никаква логика според мен. Политическата коректност е навсякъде- и при левите и при десните. Хората трябва да имат свои собствени възгледи, и е добре да ги разпространяват, нямам нищо против това. Но когато започват да ти казват какво трябва да правиш и какво не, какво трябва да мислиш и какво не....тогава вече прекаляват! Всеки си има правото на собствено мнение, без значение дали аз съм съгласен с тях или не. Но всеки който се опитва да ми налага мнение, може да върви по дяволите!

6. Ти свириш във група, но какво харесваш да слушаш когато си сам (и поради какви причини)?

Слушам всякаква музика, без хип хоп и рап. Напоследък започнах да слушам стари групи, които никога не съм слушал като малък. Групи като Guns ’n’ Roses, Skid Row , AC/DC, Motorhead...! Харесвам много от старите пънк групи и понякога даже слушам малко блус. Харесва ми страстта в тази музика. Според мен една добра песен трябва да е съчетание от добър текст и силни рифове на китарите. Също така харесвам солата на китарите в песните на Iron Maiden и Manowar.
Харесвам да слушам музика в колата си докато карам. Прото пълня една кутия със най-различна музика и слушам каквото първо ми попадне в ръцете. Когато съм в къщи пиша нова музика  и не слушам много музика.

7. Give back the Oi! To….(Върнете Ой! Музиката на...)  защо? И кой я отне?

 Това е лозунг срещу политически коректните групи. Те се опитват да отнемат истинското значение на Ой! Музиката и да припечелват от нея. Ой! Музиката никога не е била популярна и съм благодарен за това. Това е разликата между нас и останалите хора. Това е нещо различно и не би трябвало да се превърне в бегла версия на това което е било. Ой!-я е директна музика, чиито текстове идват направо от сърцето. Но разбира се със чувство за хумор.

8.Каква е разликата между пънковете и скиновете? (Когато сме в Белгия не можем да видим разликата, което е чудесно!)

Има много видове пънкове както и скинове. Някои от тях имат доста близки възгледи, но просто се обличат различно. Останалите имат едни и същи идеи, обичат да пият, ходят по същите концерти, слушат същата музика.... говоря за истинските пънкари. Кръст (?!?) пънкарите дори не трябва да се наричат пънкари. Те са точно обратното на скиновете . Всъщност почти всички пънкари които ходят на концерти в Белгия са от Германия!
Те са също като нас, просто се обличат по различен начин. Не разбирам защо има хора които не харесват факта че има пънкакри по нашите концерти. Те заслужават респект. Левите ги плюят за това че не са с тях, и въпреки всичко те не падат на колене пред никой и не се променят. Ще им бъде доста по-лесно ако си обръснат главите, но въпреки всичко държат на това което са. Това изисква силен ум и силна воля. Респект!

9. Първият албум който си купил – първият пънк и/или скинхед албум който някога си купил?

По моето време дисковете тъкмо покоряваха света.Никога не съм бил голям фен на плочите. Мисля че първият албум който съм купил е Appetite For Destruction (Апетит за разруха) ,най-добрият албум на Guns ‘ n’ Roses! Първият пънк албум който съм купил бе Never Mind The Bullocks ( Не обръщай внимание на групостите) на Sex Pistols, или Chaos In Belgium (Хаос във Белгия ) на Funeral Dress, или пък беше Майкъл Джаксън? Не съм сигурен....



10. Стана скинхед защото....?

Започнах тийнерджъското си бунтуване когато бях на 12. Имах една приятелка която беше 17 годишна пънкарка. Чрез нея научих за групи като Blitz, Cock Sparrer, The Oppressed, Chaos UK, Dead Kennedies, Slime, Crass, Special Duties,...много! Мисля че все още имам една от касетите които тя ми беше записала.Чрез нея също се запознах със Antwerp Аntifa пънковете, и движих с тях преди да избягам от вкъщи и да живея във окупирана къща във Холандия. Да, живях във окупирана къща когато бях малък беглец.
Там осъзнах, че да не правиш нищо по цял ден ( търсех работа) и политическата коректност не са за мене и имахме малка група от хора които мислеха същото. Отделихме се от левите идеи на тази комуна, които съществуват и до ден днешен. Малко по малко някои от нас, включително и аз, почнахме да променяме стила си към скинхед. След това си обръснахме главите. В интерес на истината аз съм единствения от тази група който до ден днешен продължава да е скин. За първи път се запознах със десни скинове когато бях на 19 г. в един бар в Амстердам. След като някакъв арабин ме наръга във врата и почти не умрях, бях пълен със омраза и гняв и тогава се съгласих да съм новият басист на групата им  'Landstorm’. След това се преместих обратно в Белгия и се запознах с доста хора. Преди 7 години ( а сега съм на 28)  се преместих във Брюж, градът в който съм роден. Бях китарист във групата Les Vilains, а след това пътувах със Steelcapped Strength по различни концерти, преди да създам КБК.

11. Продължаваш да си скинхед защото...?

Защото изглеждам ужасно с дълга коса хахахаха

12.Свириш във известна група. Имаш ли привилегии за това че си популярен във сцената?

Естествено, много е приятно да съм признат за моето ‘дете‘, моето творение. Чувствам се прекрасно когато видя че хората харесват това което правя, и ще излъжа ако кажа че не харесвам да получавам комплименти. Приятно е когато видиш че хората се забавляват по концертите ни. Връзката със феновете ни е едно чудесно чувство. За това харесваме да повече малките концерти от колкото големите.
Един от плюсовете на групата е например, че с парите от продажбите успях да купя изцяло нови усилватели за китарите и баса и озвучителна система. Както много читатели знаят известният бар Кастелиен (сега Молоко) е в нашият град. Сложихме всичкото оборудване там за да може концертите да имат по-добър звук. Също така групите от нашият град (Les Vilains, The Pride, Headcase, Molokids) може да използват техниката, за да репетират. Сега когато някой иска да си основе нова група няма нужда да плаща излишни пари за оборудване и студио за да репетират, което –доста често е проблем при много младежи. Следващият проект е звукозаписно студио където всички ще можем да записваме песните си!

13. Лесно ли е да се ходи по Ой! концерти, когато АФА-тата стоят пред входа за да търсят известни ‘Нео-нацисти‘?

Пфф...фестивала „Punk And Disorderly” ...перфектният пример за лозунга ‘Give Back The Oi‘.Бях там и осъзнах че това не е моят тип сцена. Всъщност не забелязах АФА-та пред входа. Просто знам че няколко идиота търсеха ‘нацисти‘ които да изгонят. Но с изключение на един пънкар, никой не беше изгонен.
Имах една забавна случка след концерта- когато бяхме вече навънка видяхме  вокала на The Pestpocken Дани, и не беше трудно да го разпознаем след като той носи грим и високи токчета. Той също ме разпозна и когато прекоси улицата,идвайки към нас, хвърли снежна топка по мене...хаха!Искам да кажа че това накърни чувствата ми , и до ден днешен все още не съм го преглътнал!



14. Коя Ой!/RAC/ Пънк група би искал да видиш или да свириш със и защо?

Бих  желал да видя The Macc Lads, защото обичам чувството им за хумор, но за съжаление те не свирят вече. Бих искал да видя Stiff Little Fingers също и ако всичко върви по план, ще ги видя тази година. Те са уникални музиканти. Групите с които исках да свиря вече съм свирил, така че това поне е добре! Мога да кажа че в близкото бъдеще аз и един мой приятел ще почнем да организираме концерти в Белгия.

15. Какво знаеш за ‘добрите стари времена‘ (80те) и каква е разлика между тогава и днес?

Аз съм роден през 1980та година, така че докато вие момчета сте ходили по концерти, аз съм се учил да ходя, да говоря и как да не си напълвам папмперса.
Не знам особено много за 80те, така че не мога да кажа нищо за това.

16. Харесваш ли списанията или мислиш, че има достатъчно информация в интернет? Каква е разликата? Кое има повече плюсове?

Много харесвам списанията и преди ги колекционирах, но полицията ги конфискува, когато претърсваха къщата ми...
Списанията срещу интернет е като дисковете и плочите срещу тегленето на музика. Те са нещо оригинално и нещо което можеш да колекционираш. Както при дисковете, така и с останалите ми неща, не искам да имам копия - предпочитам списанието. Въпреки че може да вървят ръка за ръка- хартиеното издание за колекциониране, а няколко месеца след това да се качи в интернет за да може да е достъпно до повече хора.

Интернет има своите плюсове. Можеш да се свързваш със много хора много по- лесно. Скинхед концертите стават все по- големи и по- големи, защото повече и повече хора научават за тях . За съжаление също и опонентите на тези концерти. До тук с позитивите.

Определено МРАЗЯ форумите където хората могат да говорят глупости за други хора анонимно, да отправят заплахи, също като в детска градина! Така се роди Интернет боеца!

Също така не ми харесва тегленето на музика. От една страна е хубаво защото музиката е достъпна за всички, но пък това убива малките групи. Така или иначе няма много пара във Ой! музиката, и когато всичко е безплатно просто прави нещата още по-зле. Ние не караме скъпи коли и не живеем във огромни вили, защото продаваме дисковете си....за нас това е начин по който можем да си позволим ново оборудване, да се развиваме като група, да правим по-добри продукти.....и да помагаме на други групи.



17. Докато сме на темата за интернет-а , кой мислиш разпространява слуховете за тебе и твоята ‘ зависимост към наркотиците‘?

Не знам кои са тези хора, които обичат да пишат. Всъщност е доста смешно....това са хора които ни наричат рок звезди, защото свирим в група която не е достатъчно политична за тях. В същото време са като папараци и пишат за нас всеки път когато дори пърдим. Пишат какви сме били преди, кои са ни приятелите, на какви концерти ходим, с кои хора пием бира, какво ядем ( да, ям етническа храна понякога!), къде тренираме...всяко дребно нещо е из интернет. И не говоря само за себе си, а и за хора от различни групи които се оплюват поради различни причини. Не знам какво искат да докажат тези хора. Никога не съм казал  че съм перфектен, никога не съм искал да съм ‘пример за някаква кауза‘, месия, както и да е.... Аз съм нормален човек с нормални проблеми, като всеки. Просто пиша песни за това. Разбира се фактът, че съм използвал кокаин няколко пъти е доста силна амуниция за тези лешояди. Не се чувствам длъжен да се обяснявам пред тези хора така или иначе. Те нямат никакво право да ме съдят. Единствените хора които могат да ме съдят са приятелите и семейството ми на които причиних много болка когато живота ми беше кофти. Благодарен съм че те са винаги там когато имам нужда от тях.

18. Каква е истината? (на кратко)

Имах сериозни лични проблеми миналата година, и заради употребата на лекарства които ми бяха предписани, просто нищо не ме вълнуваше. Започнах да пия много и да излизам с хора които употребяваха наркотици през уикендите. Няколко пъти когато бях много пиян ми предложиха кокаин, за да стоя буден. Сега, когато се сещам за това разбирам колко глупаво е  било и колко е вредно за тялото и разума, и щеше да е много по- лесно ако просто не пиех толкова много.Но явно съм бил прекалено пиян, за да го осъзная. След като говорих със няколко добри приятели, осъзнах, че разбивам собствения си живот.Потърсих професионална помощ, и ми бяха предписани всякакви приспивателни, анти-депресанти и т.н. които ме превърнаха в зомби. Не беше лесно да спра лекарствата, защото бях пристрастен към тях, но накрая успях. Сега намерих друго нещо към което съм пристрастен- спорт!

19. Какво мислиш за хората които разпространяват слухове без да се опитат да разберат дали е истина или не?

Аз не крия истината и нямам проблем със поемане на отговорността за постъпките и грешките ми. Всеки който ме е питал за това знае че нямам поблем да говоря по този въпрос. Но разбира се, винаги има хора които не правят нищо за да разберат истината и само говорят, говорят и говорят....Информацията е сила, и някои хора мислят че когато предоставят интересна информация, те са по-важни. Те живеят за клюките. Ако се опитат да разберат истината клюката им няма да е толкова интересна, какъв е смисъла за тях да го правят? Не, нека първо да говорим и да чакаме някой да повярва на историята, както винаги.
Но както и да е,  всеки прави грешки.Никой не може да го избегне, но да изкарваш кирливите ризи на някой пред целия свят е жалко. Когато някой има проблем, той сам трябва да реши дали и колко иска някой друг да знае. Но вече отделих прекалено много време говорейки по този въпрос.
Като цяло, ние сме група, не сме политически пример, не искаме да сме ничий герои! (хаха откраднах това от Stiff Little Fingers) ние правим музика. Обичай я, или не я слушай! Нямам какво повече да кажа то пози въпрос.

20. Наркотиците са.....

Напълно ненужни според мен. Нямам нужда от тях.
Има много различни наркотици,вещества които променят ума ти. Алкохола също е наркотик,не трябва да забравяме това. Защо пием, за да забравим проблемите и да сме в различно състояние,нали?Ами приспивателните, анти депресантите и т.н.?Те са много по- опасни от кокаина, и го знам от опит. Хората наричат тези хапчета легални, но могат да превърнат някой във безсърдечно, егоцентрично и егоистично копеле като мене когато бях пристрастен. Има разлика между хора, които употребяват и хора които са пристрастени. Познавам хора които употребяват наркотици през уикенда, но имат хубава работа и семейство, също познавам хора които не употребяват наркотици, но пият много, и прецакват всичко във живота си.
Проблемът е как употребяваш нещо, включително алкохола! Не съдя хората по какво искат да взимат, те са достатъчно големи за да взимат сами решения, но хора които са пристрастени към каквото и да е трябва да потърсят професионална помощ. Животът е много повече от това да изпитваш някаква тръпка!

21. Семейството е...

Най-важното нещо в живота, или поне трябва да е!Семейството е там когато имаш нужда от помощ и колкото грешки да си направил, те винаги ще са там. Аз обичам моето семейство и винаги ще съм благодарен за това което са направили и продължават да правят за мене. Надявам се някой ден да имам мое собствено семейство.

22. Групата и движението станали ли са нещо като семейство?

Не, въпреки че някои членове от групата са близки приятели, и някои близки приятели са ми като семейство. Осъзнах го в някои от най-трудните ми моменти. Движението? Определено не. То е повече за това как изглеждаш, за жалост.....в едно движение е прекалено важно как останалият свят те вижда.



23. До колкото разбрах, ще имате песен на немски! Кажи ни как решихте да го направите и защо? Кой  написа песента и как се запозна с този човек? ( хаха сега ще видим кой помни по-добре!!!)

Всъщност това ще е втората ни песен на немски! Те са написани от теб и нямам никаква представа къде се запознахме! Намерих стара снимка със нас двамата във  хотел във Брюж преди много години!
Не е ли това когато се запознахме? Паметта ми е като швейцарско сирене, хаха
Нямам търпение да запишем тази песен, нека да чуем как е немският ми акцент!

24. Като гледаш Европа, каква е разликата между държавите? Къде би желал да живееш и защо?

Повечето европейски държави са доста еднакви според мен. Имаме горе долу еднакви правителства, икономически кризи и т.н....През последните няколко години забелязах че законите стават все по- стриктни. Колкото повече говорят че живеем във свободен свят, толкова повече закони налагат. Колкото повече ни казват, че имаме право на свободна реч толкова повече искат да ни затворят устите с политическа коректност. Чух че сплита ни с English Rose е забранен в Германия, докато аз бях съден в Белгия за расизъм заради КБК. Не мисля че нещата ще се оправят скоро...

25.Не разбират ли че искаме само да се забавляваме?

Аз ще стоя във Белгия, поне за първи път....

26.Германия е....

Голяма! Красива страна със много хубави места където обичам да ходя. Наскоро бях във старата част на Дрезден и не можах да повярвам колко е красиво. Също и замъците навсякъде.... това е нещо специално! Ще съм в Бремен след седмица за по някоя друга бира и нямам търпение да видя града. Чувам че си заслужава да се посети.

27.Немската бира е....

Не е честно, питаш човек който е от Белгия- БИРЕНАТА столица на света!

28.Немските скинове са....

Нацисти? Хаха
Исках да се преместя в Германия за няколко месеца за да науча езика, но адвоката ми настояваше да не го правя защото  могат да използват това срещу мене в съда, защото всички немски скинове= нацисти хаха
 Харесвам много от немските скинове, те държат духа на скинхед културата жива, а и са добри пиячи!

29.Der Bewahrungshelfe е.... (моето списание)

На немски, очевидно. Но аз превеждам ревютата и статиите защото доста често са забавни. Не е само за концертите и какви групи са споменати, самото четене създава специална атмосфера.



30. Ако говорим за скинове, каква е разликата между всички  ‘ние сме оригиналните скинове‘? Ами тези Хамър-Ой!-Шарп-Раш- и каквито и да е- скинове?

Всеки трябва да прави каквото мисли че е най-добре и да следва това което сърцето му иска. Ако хората искат да са част от организация, то това е техен избор и аз го уважавам. Просто не е за мене. Моята група е моята организация.

31. Какво мислиш за "Spirit of 69“?

Харесвам идеята на Short Cropped за Spirit of 69 хаха

32. Ако говорим за немските скинове, кой немски групи знаеш и кои са ти любими?

Прекалено много са за да се споменат всички.

Der Clou на Endstufe е любимият ми немски албум, други групи които харесвам са Onkelz, Storkraft, Freikorps, Barking Dogs, Faustrecht....най-вече ‘майната и на политическата коректност‘ тип Ой!.

33. Имаш възможност да ми зададеш въпрос сега...

Колко си висок? ;-)

Благодаря и всичко най-добро!

Няма коментари:

Публикуване на коментар